Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبارداخلیویژه

تجهیزات اینترنت استارلینک با قیمت نجومی وارد ایران شد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

طی چند هفته گذشته راه‌اندازی اینترنت استارلینک و قیمت آن به یکی از موضوعات بسیار داغ در میان کاربران فضای مجازی تبدیل شده است. اکنون و بر اساس گزارش کاربران بنظر می‌رسد این فناوری جذاب به ایران وارد شده و حتی در برخی نقاط کشور هم از آن استفاده می‌کنند. اما، قیمت تمام شده تجهیزات استارلینک در ایران چقدر است؟ در ادامه همراه لیون تک باشید.

برخلاف گفته‌های وزارت ارتباطات و ایلان ماسک که فعالیت اینترنت ماهواره‌ای در ایران منوط به دریافت مجوز است؛ اما ظاهرا قاچاق تجهیزات استارلینک در برخی از شهرهای ایران آغاز شده و حتی برخی آگهی‌ها از قیمت ۶۰ میلیون تومانی این تجهیزات خبر می‌دهند.

تجهیزات اینترنت استارلینک با قیمت نجومی وارد ایران شد

به نظر می‌رسد تجهیزات استارلینک از قائله کالاهای قاچاق مستثنی نبوده و اکنون وارد کشور شده‌ است. این خبر را عضو سابق اتاق ایران و عراق اعلام کرد و گفت تجهیزات استارلینک با قیمت ۳۵۰ دلار از عراق به ایران قاچاق می‌شود. دیاکو افخم در همین رابطه گفت:

در شهرهای مرزی تجهیزات استارلینک با قیمت‌های نجومی به فروش می‌رسد و فروشندگان ادعا می‌کنند که تجهیزات را طی ۱۵ روز به دست مشتریان در سراسر کشور می‌رسانند. آنطور که می‌گویند هر یک دستگاه مودم می‌تواند به ۲۰۰ دستگاه تلفن همراه به طور همزمان اینترنت ارائه دهد. همچنین این مودم‌‌ها تا شعاع ۴۰۰ متری نیز قابل استفاده هستند.

آنطور که تجربه‌های مختلف در سال‌های گذشته گویاست محدودسازی یا مسدودسازی راه‌های قانونی ورود تجهیزات مورد نیاز فناوری‌های نوین، موجب توسعه بازار قاچاق آن محصول می‌شود. حالا هم به نظر نوبت به اینترنت ماهواره‌ای رسیده‌ است.

شرایط خرید استارلینک

یکی از این افراد می‌گوید که برای وارد کردن تجهیزات استارلینک به کشور در ابتدا ۳۵۰ دلار (۱۱ میلیون تومان) به عنوان پیش پرداخت از مشتریان دریافت می‌کند و پس از ۱۵ روز تجهیزات را تحویل می‌دهد. اگر مشتری بخواهد می‌تواند حضوری به شهر بانه و دیگر شهرهای مرزی جهت دریافت تجهیزات مراجعه کند یا ارسال تجهیزات در بسته‌بندی‌‌های جعلی به‌وسیله اتوبوس‌های برون شهری ممکن است!

دریافت تجهیزات با هزینه ۳۵۰ دلاری تمام نمی‌شود. این فرد می‌گوید مشتری استارلینک باید ۱۵۰۰ دلار (۴۹ میلیون تومان) علاوه بر ۳۵۰ دلار پیشین برای دریافت کامل تجهیزات بپردازد. همچنین، طبق ادعای این فرد هزینه اشتراک اینترنت ماهواره‌ای در ایران تا دو ماه رایگان است.

بنابراین، طبق ادعای این افراد اگر کاربران ایرانی بخواهند تجهیزات اینترنت ماهواره‌‌ای را تهیه کنند، حدود ۶۱ میلیون تومان باید هزینه کنند. از آنجایی که تجهیزات به صورت غیرقانونی وارد می‌شود، هزینه آن طبق نرخ آزاد ارز محاسبه می‌شود.

هزینه اشتراک و خرید تجهیزات

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
گیماتک
2 ماه قبل

جالبه که تجهیزات استارلینک وارد ایران شده اونم در شرایطی که میگن به ایران خدمات نمیده

سوگل مختاری
سوگل مختاری
پاسخ به  گیماتک
4 روز قبل

سلام گیما تک جان! بله !!!!!!!!!!!!

Toofan
Toofan
1 سال قبل

زنده باد آزادی

دکمه بازگشت به بالا